Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kema
Hej, någon som kan hjälpa mig att reda ut varför min 855 GLE Aut ibland inte startar som den ska.
Ska försöka beskriva symptomen: Ibland startar den på första försöket.

Ibland hörs det bara ett vinande men när jag släpper nyckeln hör jag att motorn försöker tända.

Ibland låter det som den tjuvtänder, utan att starta, motorn ryster och verkar bara gå på 2-3 cyl. (Detta är endast min upplevelse)

Ibland drar den runt runt runt runt .......

Gemensamt för dessa "ibland" är att om jag vrider tillbaka nyckeln och börjar om startar den för det mesta direkt.
har haft inne den på verkstad och byttt fördelarlock, tändkablar, utanresultat, bara plånboken som blir allt tunnare.
Kan någon hjälpa mig innan jag går i konkurs? :cry:
av *pettson*
kema skrev:Hej, någon som kan hjälpa mig att reda ut varför min 855 GLE Aut ibland inte startar som den ska.
Ska försöka beskriva symptomen: Ibland startar den på första försöket.

Ibland hörs det bara ett vinande men när jag släpper nyckeln hör jag att motorn försöker tända.

Ibland låter det som den tjuvtänder, utan att starta, motorn ryster och verkar bara gå på 2-3 cyl. (Detta är endast min upplevelse)

Ibland drar den runt runt runt runt .......

Gemensamt för dessa "ibland" är att om jag vrider tillbaka nyckeln och börjar om startar den för det mesta direkt.
har haft inne den på verkstad och byttt fördelarlock, tändkablar, utanresultat, bara plånboken som blir allt tunnare.
Kan någon hjälpa mig innan jag går i konkurs? :cry:
Ingen som orkat kika efter felkoder?. Din bil ger symtomen av att kamaxelgivaren inte fungerar som tänkt.. Den går igång men går illa..
140hk modellerna är dom enda som kan starta utan givaren.. MEN då går dom precis så som du beskriver.
av kema
Hoppsan, jodå enligt verkstaden ska det inte vara några felkoder.
När den väl starta så går den underbart.

Hittar inget nytt. Någon som har o vill s&au[…]

köpa en Volvo S / V60

Ok, tack.

Någon som kört med 235/45-18 med et45[…]

Volvo 240 usa front

Är det en original USA front är det v&au[…]