Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kolla gummislangen till map-givaren, den spricker sönder efter 20 år och släpper in tjuvluft så map mäter fel.
Erik Å skrev:Kolla gummislangen till map-givaren, den spricker sönder efter 20 år och släpper in tjuvluft så map mäter fel.
På en turbo ser det annorlunda ut där man istället har en laddtrycksgivare och en tempgivare som sitter på röret mellan laddluftkylare och gasspjäll.
Fortsatt lite felsökning då. Hittade en sida med instruktioner hur man kunde mäta tändspolarna för att se om nån var dålig så gjorde det och ingen av dem verkar dålig heller.
Jonnybcool skrev: lör 30 apr 2022, 16:07 Fortsatt lite felsökning då. Hittade en sida med instruktioner hur man kunde mäta tändspolarna för att se om nån var dålig så gjorde det och ingen av dem verkar dålig heller.
Ta loss allesammans, en i taget, och lukta ordentligt på och i dem.
Luktar någon lite bränd bakelit? Då ska du byta den mot en ny.
Jag skulle kollat spjällhuset. Det behövs väldigt lite gegga för att det ska reagera annorlunda. Finns nån guck på burk som man sprayar in via röret från luftfiltret. Det kunde va något att testa så slipper du plocka isär. En rengöring skadar inte.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Varför byta? Där är ju beägg k[…]

AC problem Volvo S80 2000

.. Läste att fyller man på med lä[…]

Ja jag har piskat skiten ur en del bilar tidigare,[…]

Reparera läckande AC

Rören på torkfiltret är dock betyd[…]