Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av P02c00
Hej.

Nu är det så att min 850 -95a har bestämt sig att leva sitt egna liv. Grejen är att nu i början på året så ställde jag ifrån mig bilen och använde den inte på ca 2 veckor. Då när den stod i 2 veckor så skulle jag använda den igen, men insåg att fläkten funkar inte i kupén.

När jag drar på fläkten så hör jag bara att den ger ifrån sig ett klick. Men inget mer. Och när jag sätter in motorvärmaren och den får stå i minst 1 dygn, så funkar fläkten igen. Sedan när man kör den regelbundet så funkar den. Men när jag ställer ifrån mig bilen och låter den stå något dygn så funkar den inte.

Flera har sagt att det kan vara fukt i jordkontakten som går till systemet. Och andra säger att det är motståndet eller bara hela fläkten som är trasigt. Vet ej hur jag ska komma fram till lösningar på vad som kan vara felet.

Är tacksam om ni skulle kunna ge tips på vad ni tror eller om ni har haft samma problem som jag.
Tack på förhand.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Jag vet inte vad det sitter för kupefläkt i 850 men skulle det råka vara samma som i V70 gen 1 så är det billigast möjliga Delco-smäck som kan gå sönder när som helst. Jag fick byta min när bilen var typ 6 år.
Man kan mata fläkten med 12V direkt i kontakten medan den sitter på plats. Händer inget så är det dags att shoppa ny fläkt :-)

Varför byta? Där är ju beägg k[…]

AC problem Volvo S80 2000

.. Läste att fyller man på med lä[…]

Ja jag har piskat skiten ur en del bilar tidigare,[…]

Reparera läckande AC

Rören på torkfiltret är dock betyd[…]