Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej på er!
Igår blev jag ägare till en C70 T5 från 2001.
Jag fick en hel bunt med kvitton på reparationer som blivit utfört dem sista 10 åren, och på ett av kvittona står det beskrivet att dem bytt automatlåda i bilen. Enligt säljare var det en "sportlåda" som blivit monterad, men han var inte helt säker på vad det är för låda.

Jag har 2 rader som beskriver detta med följande beskrivning:
Automatväxellåda (VO 8251403) - 43982 kr
Automatväxellåda (VO 8257403) - 7500 kr

Är det någon här som vet vad dessa beskrivningar betyder? Att döma av priset på den förstnämnda ser det ut som att det är den nya. Jag har provat att googla men finner inget vettigt. Men det ser ut som att det här är Volvos egna koder över produkterna.

Någon som har en aning?

Hälsningar Jonas
Tack för svar. Det är nog som du säger, att det är en 5 stegad automat som sitter i,likt den som var original. Har aldrig hört om någon sportlåda till dessa jag heller, om det inte menas lådan i 850 R med quaife diff. Men det är så vitt jag vet bara diffen som är annorlunda och inte lådan i sig.

Kan jag nånstans på lådan se någon fysisk märkning som talar om vad det är för något? Märk skylt eller liknande?
Hej på er,
Har inte varit aktiv på hela veckan, men stort tack för era svar!
Säljaren av bilen hade uppenbart ingen aning om vad som satt i eftersom han via meddelande pratade om att det är en 8 stegad sportlåda.. vilket låter helt absurt. Nu står den iallafall på pallbockar i garaget och idag ska jag ut och börja skruva.

Hälsningar Jonas

Som sagt den rymmer 543 liter och är d&aum[…]

Jag fick hem lite nya grejer som jag blev sugen p&[…]

Motorhuv öppen?

För mig är det jag sist stängde &ou[…]

På min bil av samma årsmodell behö[…]