Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ThomasVolvo70
Mitt batteri laddar ut och bilen kan inte starta. Det hjälpar att ladda batteri eller bytta till laddat batteri.
Spänningen är 13,3 i tomgång utan tillbehör m¨ttat över batteri

Hur mättar jag spänningen över generator (kanske spänningsfall) och hur mätar jag strömstyrken på generatorn?
Användarvisningsbild
av Hilmer
Generatorn bör ladda mellan 13,8 - 14,2V så det ligger ju lite lågt, och har du endast kortare körsträckor så hinner det definitivt inte ladda upp batteriet.
Mät både direkt på batteriet och vid generator så ser du ifall du har spänningsfall däremellan, du har bara två kablar på generatorn och det är den grova röda kabeln du ska mäta på.
Du kan även ha en strömtjuv någonstans som drar ut batteriet, men det måste man ju mäta sig till för att ta reda på.
Användarvisningsbild
av js1
Känn på pluspolen på batteriet när du kört en stund. Inte helt ovanligt att det är dålig kontakt mellan kabeln och polskon och att du får förluster här. Blir den varm har du felet där.
av ThomasVolvo70
om det är generatorn som är fel brukar det vara likrikter, kol eller annat som är problemet?
Finns rep sats på autodoc
av ThomasVolvo70
Tack för svar.
Remsträckaren är den typ där man ska ha en kvadratisk styck järn eller något verktyg som passer i det kvardratiska hål. Vilket nr har detta verktyg? HAr fösökt att hitta på autodoc
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Använd ett spärrskaft. Antingen ⅜" eller ½" fäste.

Hur mycket brukar det kosta att hyra en elektrik[…]

Lambdalampan lyser

Vilka felkoder har du?? Inga felkoder men lambda[…]

Folk som kör idiotiskt i tjänsten. Blev […]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Höjden är egentligen inte så vikti[…]