- tor 16 dec 2021, 21:17
#1479505
Halloj igen alla volvotokar!
Det är nämnligen så att jag har fått ett erbjudande att köpa en V70 t5 -99:a i rätt fint skick med lite lull lull billigt. Problemet är det att motorn skar, oljelampan tändes och bilen sten dog. Lyckats få igång den med full gas efter den svalnat och skramlar satan i motorn...
Funderade på att köpa den och skrota. Spara lite saker och sälja resterande. Men eftersom den är i detta skick så känns det faktiskt väldigt sorgligt i volvo hjärtat.
Att få tag i en T5 motor i bra skick känns nästintill lönlöst. Funderar på om man kan hinka i en 2.4T eller 2.5T utan större problem? Vad behövs göras mer specifikt? Att motorn ska vara från 99-00 (v70 gen1) är rätt självklart då dom har vvt och allt el trams som tidigare modeller inte har?
Är relativt händig, men har inte stenkoll på styrenheter och styrsystem etc.
Hjälp uppskattas enormt

Det är nämnligen så att jag har fått ett erbjudande att köpa en V70 t5 -99:a i rätt fint skick med lite lull lull billigt. Problemet är det att motorn skar, oljelampan tändes och bilen sten dog. Lyckats få igång den med full gas efter den svalnat och skramlar satan i motorn...
Funderade på att köpa den och skrota. Spara lite saker och sälja resterande. Men eftersom den är i detta skick så känns det faktiskt väldigt sorgligt i volvo hjärtat.
Att få tag i en T5 motor i bra skick känns nästintill lönlöst. Funderar på om man kan hinka i en 2.4T eller 2.5T utan större problem? Vad behövs göras mer specifikt? Att motorn ska vara från 99-00 (v70 gen1) är rätt självklart då dom har vvt och allt el trams som tidigare modeller inte har?
Är relativt händig, men har inte stenkoll på styrenheter och styrsystem etc.
Hjälp uppskattas enormt

V70 B5254T -98
V70 D5252T -99
V70 D5252T -99