Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av foose
Hej

Börjar närma mig 22500 mila servicen med stormsteg och har lite frågor om verkstäder. Vet ni några bra ställen i Göteborg? Kan ju nämna att jag kan tänka mig att åka en bit utanför Göteborg med om det är så att de finns bättre ställen?

Sedan undrar jag också ungefär hur mkt en sån service går på? Jag har en V70 GLT - 99

Tacksam för svar

Mvh
Michael
av Fisketorp
Tjenare!

Vet inte hur långt du vill åka men Munkedal ligger ca 10mil norr om gbg.

Där rekomenderar jag Bröderna Zackrisson Motor 0524-12233

Kanske lite onödigt långt att åka för en mindre service, men ska det gås igenom mycket så är dem välldigt billiga.

Betalade 1830kr för kamremsbyte, hjulinställning, vevhusventilation tilltäpt. detta på en 855a då.

Dem har iallafall bra mycket billigare pris än volvo och vad jag hört samt tycker själv så gör dem ett bra arbete.

//Martin
Användarvisningsbild
av Driftarn
Har en kompis som gärna gör det åt dig utan problem, men det blir dock ingen stämpel i service boken.

Han bor mellan Borås och Göteborg. Ca 30 min körning från gbg
av foose
Tackar för svaren och erbjudanden. Jag ringde ner till CMS Group i Tagene och hörde mig för va de skulle ha för en service och fick ett pris på ca 2000 kr. De tycker jag låter ganska bra ? Är det någon som har erfarenhet av dom?
av foose
när jag ändå har startat en tråd så kan jag lika gärna kapa den ifrån mig själv, har ytterligare några frågor.

Fråga 1: När man accelererar kraftigt så kan det ibland uppstå små ryck, min första tanke va bensinfilter eller gasspjäl?

Fråga 2: Varför har jag inget rattlås i min bil? Jag antar att de ska vara det på den modellen , för de är väl inget man kan välja bort när man beställer en bil? Är det något man kan åtgärda själv eller är det verkstad som gäller?

Tack på förhand
Användarvisningsbild
av rn72
*lånar tråden*

Vad är det för service som avses? :oops: Börjar närma mig själv miltalet...
av foose
rn72 skrev:*lånar tråden*

Vad är det för service som avses? :oops: Börjar närma mig själv miltalet...

de är inga problem att du lånar tråden :D

det va olja och filter som skulle bytas, sen nämnde han något om någon packbox, och sen den vanliga kontrollen tror jag. De va iaf den lilla servicen.

Amerikanare är de största exponenterna a[…]

köpa en Volvo S / V60

Tack för bra svar.

Hej, jag har en manuell v60 t4 2016 med b4204t19 s[…]

Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den[…]