Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Kan någon hjälpa mig finna en strömställare/styrenhet vid namn 8638454.
Enligt verkstaden som felsökt bilen så är det den som styr elhissarna och på något vis knapparna för bagage samt tanklock/tanklucka.

Kan någon snäll själ peka mig åt hållet vad jag kan finna en eller rent av sälja en till mig?

Mvh Fredrick
FredrickG skrev:Hej

Kan någon hjälpa mig finna en strömställare/styrenhet vid namn 8638454.
Enligt verkstaden som felsökt bilen så är det den som styr elhissarna och på något vis knapparna för bagage samt tanklock/tanklucka.

Kan någon snäll själ peka mig åt hållet vad jag kan finna en eller rent av sälja en till mig?

Mvh Fredrick
Njae knappsatsen till el hissarna och reglagen i dörren till tanklucka o skufflucka har så vitt jag vet inget med varandra att göra vad jag vet iaf. Dessutom har väl du endast 2 st knappar till rutorna i knappsatsen i förar dörren av naturliga skäl.

https://www.skandix.de/en/spare-parts/e ... r/1023177/
Senast redigerad av 1 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gånger.
Mjao, det verkar som om kablaget från tanklock/skufflucka-brytarna faktiskt går till fönsterhisspanelen där de är inkopplade via någon slags diodmatris till lås/låsupp knappen innan allt kablage går till centrallåsets styrenhet som sitter på hela intelligensen. :P (har ingen aning om var styrenheten sitter fysiskt.. kollar bara i Haynes)
O fan tyckte det inte såg ut som om de hade ett samband . Då hade jag fel där :oops: .
Kan det vara knapparna/reglagen till luckorna som är trasiga/ dåliga med lite tur?.
Tyvärr ser det ut som knappsatsen jag länkade till ovan har utgått ser jag nu så det var inte till hjälp heller. :oops: .
Kanske här.https://volvocarparts.nl/en/switches/16 ... coupe.html
Inte gratis direkt men den ska ju vara ny iaf vilket är bra.
Undrar om man inte skulle kunna prova med en fönsterhiss-knappsats till 4-dörrars, gissar att det till c70 saknar det tredje kontaktdonet till bakdörrarna men är identiskt i övrigt..
Funkar lås/lås upp-knappen?
Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]

V60 sliter däck bak

Jag gissar på att det har med bilsläp a[…]

Liten ventil i gasspjället B230E

Byta till spjäll utan ventilen eller kör[…]

Ska man hårdra det finns det två sorte[…]