Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Nyteknik skrev:Någon som har erfarenhet av detta? Beställde just en begagnad på Bildelsbasen (inkl. fäste) men har ingen aning om var eller hur den ska sitta. Hoppas att jag inte tog för mycket för givet när jag beställde den...

:shock:

Bild:

http://www.sporthoj.com/forum/attachmen ... 1194272504
nu är det ju sådå att det finns olika såna för olika gjutningar av block.. :roll:
Användarvisningsbild
av Nyteknik
*pettson* skrev:nu är det ju sådå att det finns olika såna för olika gjutningar av block.. :roll:
Jag anade det. Men handen på hjärtat: har Volvo tillverkat olika block för den femcylindriga turbomotor som sitter i -98 V70? Min motor är en tvåliters T5 för den utomsvenska marknaden.
av *pettson*
Nyteknik skrev:
*pettson* skrev:nu är det ju sådå att det finns olika såna för olika gjutningar av block.. :roll:
Jag anade det. Men handen på hjärtat: har Volvo tillverkat olika block för den femcylindriga turbomotor som sitter i -98 V70? Min motor är en tvåliters T5 för den utomsvenska marknaden.
kortfattat man använder 3 olika YTTRE gjutningar, du kan ju ha en gjutning från 97?. Det gör att det är lite problematiskt ibland. Man ska ju ha gjutningen att stämma i sin värmare. Men problemet är inte svårare än att du åker in till ok eller annan brygga och håller upp den på rätt ställe mot blocket. Passar det är det inte några frågetecken. Passar det inte så är det bara så?.. Vi kan ändå inte med säkerhet berätta härifrån om det passar.
Användarvisningsbild
av Phantom
Nyteknik skrev:
Phantom skrev:Du kan kolla här:
http://vccs.volvocars.se/accessories/ii/default.aspx

Där finns flera monteringsanvisningar för montage av motor-/blockvärmare :idea:
"Angivna sökkriterier gav inga träffar. Var god försök igen."
Sök enbart på V70 utan att ange årsmodell eller något annat. Då får du upp flera träffar :wink:
Användarvisningsbild
av Nyteknik
*pettson* skrev:
Nyteknik skrev:
kortfattat man använder 3 olika YTTRE gjutningar, du kan ju ha en gjutning från 97?. Det gör att det är lite problematiskt ibland. Man ska ju ha gjutningen att stämma i sin värmare. Men problemet är inte svårare än att du åker in till ok eller annan brygga och håller upp den på rätt ställe mot blocket. Passar det är det inte några frågetecken. Passar det inte så är det bara så?.. Vi kan ändå inte med säkerhet berätta härifrån om det passar.
Tack för svar. Jag löste det itsället genom att köpa en ny på Bilia. Art.nr 9499640. Inkl. alla sladdar fram till 220 v-uttaget. Men det verkar som man målar in sig i ett hörn när man väl köper orginial; det kanske inte går att få ström in i kupén med mindre än att även det kitet inhandlas hos Bilia (istället för t.ex. Biltema)?
Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]

Okej, vad bra. Ska nog räcka att klippa bort […]

Falsklarm av insekt?

För tre veckor sen löste larmet ut en kv[…]

Polestar 2 är trevlig att köra, men f&[…]