Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av largo77
Hei. Jeg er en fersk 850-eier fra Norge, kjøpte bilen i går på auksjon og hadde dermed ikke all verdens mulighet til å teste den på forhånd.

Det er en 1996-modell som skal ha 175 hester lavtrykksturbo, men jeg synes den virker noe lat, jeg er usikker på om turboen i det hele tatt er med. På høyt turtall kommer den imidlertid seg noe. Mitt spørsmål er:

På hvilket turtall skal turboen koble inn? Skal den hjelpe motoren også på lave turtall?

Er det noen enkel måte å få verifisert om turbo og slikt fungerer? Jeg har ingen varsel-lamper på i bilen.

Bortsett fra dette virker det som en solid og god bil. Fins det noen gode linker på nettet hvor man kan få kjøpt div artig tilleggsutstyr?
Användarvisningsbild
av uno83
175-hästars lågtrycksturbo? Vad är det för nån? Vad heter modellen?
av largo77
Jeg vet ikke annet enn at den heter Volvo 850 2.0 LT og jeg mener den skal ha 175 hester selv om jeg enkelte steder kan lese 180 hester.

Se bilen her hvis du vil:
Link til annonse
av largo77
Akkurat. Problemet er at jeg synes den ikke drar spesielt bra før jeg har passert ca 4.000 o/min. Vel vel.
Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]

Okej, vad bra. Ska nog räcka att klippa bort […]

Falsklarm av insekt?

För tre veckor sen löste larmet ut en kv[…]

Polestar 2 är trevlig att köra, men f&[…]