Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tzacko
Får inte min bil att ladda mer än GL. Bilen är nu chippad, men trycket vägrar röra sig... Någon som kan tala om för mig hur jag ska koppla för att förbi gå denna MV?
av *pettson*
Tzacko skrev:Får inte min bil att ladda mer än GL. Bilen är nu chippad, men trycket vägrar röra sig... Någon som kan tala om för mig hur jag ska koppla för att förbi gå denna MV?
tycker du att det är jobbigt med väntetid kanske du inte ska lägga frågan i flera forum samtidigt? Ju mera information du bidrar med.. ju mera kommer forumet att bidra med.
I övrigt så kopplar du förbi magnetventilen såhär..

Gör du på annat sätt så blir det inget vidare.
Användarvisningsbild
av Nexus
*pettson* skrev:
Tzacko skrev:Får inte min bil att ladda mer än GL. Bilen är nu chippad, men trycket vägrar röra sig... Någon som kan tala om för mig hur jag ska koppla för att förbi gå denna MV?
tycker du att det är jobbigt med väntetid kanske du inte ska lägga frågan i flera forum samtidigt? Ju mera information du bidrar med.. ju mera kommer forumet att bidra med.

nu är jag inte med :oops: ska man ej kopla förbi alls eller glömde du lägga in en länk??? :wink:
av Tzacko
Sorry, missade att skriva ut bil modell :oops:

Det är en 850 Turbo-94. Jag har precis varit nere och satt ett T-kors på slangen mellan WG & MV, så nu laddar den ordentligt. Frågan som återstår är varför jag inte får nått laddtryck ( GL ) när jag kör med mv. Har bytat den och även slangarna till den. Vill ju inte att turbon ska slitas ut för snabbt...
av *pettson*
grammse skrev:
*pettson* skrev:

nu är jag inte med :oops: ska man ej kopla förbi alls eller glömde du lägga in en länk??? :wink:
nejdå jag gav relevant information?..

Ingen aning om årsmodell eller biltyp.. så det måste blir NOLL information? :lol:
Användarvisningsbild
av Nexus
*pettson* skrev:
grammse skrev:
*pettson* skrev: tycker du att det är jobbigt med väntetid kanske du inte ska lägga frågan i flera forum samtidigt? Ju mera information du bidrar med.. ju mera kommer forumet att bidra med.

nejdå jag gav relevant information?..

Ingen aning om årsmodell eller biltyp.. så det måste blir NOLL information? :lol:
(W) :lol:
av *pettson*
Tzacko skrev:Sorry, missade att skriva ut bil modell :oops:

Det är en 850 Turbo-94. Jag har precis varit nere och satt ett T-kors på slangen mellan WG & MV, så nu laddar den ordentligt. Frågan som återstår är varför jag inte får nått laddtryck ( GL ) när jag kör med mv. Har bytat den och även slangarna till den. Vill ju inte att turbon ska slitas ut för snabbt...
Kan det tänkas att du har en felkod? Då vill inte systemet styra din magnetventil. Den ställer då grundladd på 0,4 bar.

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!