Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pesi
Hej.

Har en Volvo 850 SE -94 som efter att jag startar den går upp i varv som vanligt men sen slår den av. det går inte heller att hålla igång den när man gasar. Men sen händer det att den går igång utan problem och kan köra men sen efter ett tag så stannar den och vi äår tillbaka i ruta 1. vad är det för fel?

/Pesi
av noggemannen
har exakt samma problem :( blir galen vet inte vad som är fel. ska testa byta bensinpumpen idag
Användarvisningsbild
av igelkottar
Vad blir det för felkoder?
av noggemannen
jag har iaf inte kunnat kolla, måste ha dator, har lite långt att bogsera den till verkstad. typ sisodär 1 ½ mil.
Användarvisningsbild
av uno83
Har inte -96 OBDII?

Hmm, det kanske den inte har... volvospeed-länken sa 93-95 för diagnostikuttaget, inlägget under säger till -96.
av noggemannen
ja jag har OBD ll så måste ha dator, men inte trådskaparen. jag böt pumpen idag och den funkar ändå inte :S undrar om den tar tjuvluft i bränslesystemnet? så den inte får fraqm soppa som den ska. för den hoppas till då och då men vill inte hoppa igång.
av *pettson*
noggemannen skrev:ja jag har OBD ll så måste ha dator, men inte trådskaparen. jag böt pumpen idag och den funkar ändå inte :S undrar om den tar tjuvluft i bränslesystemnet? så den inte får fraqm soppa som den ska. för den hoppas till då och då men vill inte hoppa igång.
systemet fungerar inte så.. när du slår på tändning så går pumpen.
OM bilen startar men inte går sen så testa att byta med nånannans kamlägesgivare.. SE modellerna är dom enda som ens tänder utan denna. Den ger inte alltid kod.
av Pesi
Har felsökt bilen men allt enligt den ska fungera. Har en kompis som hade liknade problem så han bytta kabeln till tomgångsventilen och då gick den bra. men detta problem är nog inte lika enkelt... var på volvo och frågade och där visst dom inte heller riktigt. så i värsta fall så får jag väl lämna in den till dom. :-(

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!