Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sweken
Har en v70 awd 2.5T. Här om dagen så stannade bilen när den gick på tomgången. Rengjorde spjällhuset, det var bra skitit, att man såg inte ljuset runt spjället när man höll den mot lampan. Men det är rent nu. Nu idag så började tomgången gå ojämt igen, eller inte alls. Just när man byter mellan sport och eco knapparna. Sen när bilen blir lite varmare så går det bättre men ändå ojämt. Jag ska ta en titt på spjällhuset igen. Är det någon som har fler tips vad det kan vara?
Användarvisningsbild
av sweken
nä, men förrut så fanns det koden 232. Men det är fixat. När den börjar att gå ojämt, så pyser det när den tappar tomgången, låter som om det kommer på vänster om motorn.
Användarvisningsbild
av sweken
Alla slangar hela. Jag tog bort allt igen och rengjort en gång till. Byt luftfilter också.
Kan det vara någon givare som är trasig eller (tryckventilen från kolvarna)?
Användarvisningsbild
av sweken
jippi! Fixat! Tror ja! Tog bort spjälhuset igen, tittade lite, gjorde rent lite till. Sen lossade jag de två små skruvarna som håller fast kontakten/givaren som sitter på sidan av spjällhuset. Vikade det fram och tillbaka några gånger utan att ta bort det. Skruvade tillbaka allt. Bilen har nu gått 20 mil både på motorväg och lokalt. Går som en klocka, spinner som en katt.

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!