Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Plutte
ni ä väl inte arga på varandra :???:
av *pettson*
Plutte skrev:ni ä väl inte arga på varandra :???:
Inte mej veterligen?
av Assasimon
Hejsan!

Jag har haft samma problem. Eftyer ett tag så kan bilen stanna lite då och då. Mitt fel var att bränslepumpsrelät var lite trasigt. Jag testade med ett helt från en V70 (Ett rosa. Dom är likadana) och den gick som en dröm...

Kanske kan vara värt att prova?

Tjing!
av Plutte
Fick du upp samma felkod som jag hade?
av Plutte
Ska prova att rengöra vevhusventilationen ikväll o se om det blir bättre, är det nån som har några tips på hur jag ska göra, försökte ta bort skyddskåpan igår som sitter o spridarna, men fick f--n inte bort den,lossade dom två skruvarna som satt på plåten, sen hittade jag inga fler skruvar, hur gör man??? Ska man skjuta den ått sidan el något.....
av Bred
Den kåpan som du beskriver är ju delbar.. Alltså, om du låter de två skruvarna sitta kvar i, ställer dig framför fronten på bilen, tar tag i kåpan (den sidan längst från skruvarna) å drar mot dig samt lite uppåt bör det klicka till och du hoppa ett halvt steg bakåt. Då har du i alla fall kommit ett steg längre. Men, vet ju inte om det är denna kåpan du menar!
av Plutte
du måste lossa skruvarna för att få bort kåpan över spridarna, jag har lossat skruvarna, men får faan inte bort kåpan,den blir iofs lite lösare, men jag får inte bort den. Hur ska jag göra, ska jag dra så in i h-lvete eller ska jag göra nåt annat.....

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!