Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Ligger jag i 90 och kör med eller utan farthållare får jag ett spontant "ryck" ungefär va 5:e minut. Rycket känns, men inte så att bilen dör, utan mer som om man släppt gasen för en halv sekund.
Har märkt att den rycker oroligt under acceleration vid kall motor också. Ryckningarna vid kall motor känns mer som vibrationer eftersom det ligger småryckningar över hela registret. Jag vet inte var jag ska börja leta. LMM ?

Tacksam för hjälp!
Användarvisningsbild
av Nexus
lite onödigt skapa 2 trädar om vilket jag tror e samma problem???
Det kan ej vara så att rycket du känner är när ac-pumpen slår till?? Det känns ganska bra i bilen .
av Hagiz
Hej!

Självklart har jag provat med ACn frånslagen, samma problematik.
Den andra frågan är mer ett konstaterande eftersom gasspjäll diskuteras hejvilt

MVH Richard
av Kena
Gasspjäll, laddningsrelä+dåligt batteri osv...men börja med att kolla felkoder.
av Hagiz
Hej!

Till saken hör faktiskt att jag idag fick start-hjälpa igång bilen. Hade lämnat takbelysningen på i 12 h och det gjorde att batteriet sten dog (onormalt? - min 945a stod med takbelysningen på en helg och den va knappt trött på måndag morgon).
Batteriet är dock bara 1mån gammalt. Men jag har märkt att ljusbilden flackar och blir svagare ibland, samtidigt som det "klickar" i ett relä. Sen är ljusbilden svag för nån minut. Finns det nån spänningsregulator eller laddningsrelä som man skall prova byta? Var sitter den isåfall?
Bilen ger inga felkoder vid avläsning ...

Appropå gasspjäll har jag mekaniskt så tror inte jag skall börja ha isär det till o börja med ...

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!