Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Luddewig
Hej! Har en V70 tdi från 99 som jag har fått problem med! Det hela började med att bilen börja rycka under högre hastigheter. Dagen efter dog den under körning på motorväg.

Därefter har den gått väldigt dåligt, och har läst till mig att det är vanligt att tempgivaren blir kass.

Det jag gjort är:
Bytt dieselfilter
Bytt tempgivare
Bytt termostat

Men felet kvarstår. Det lustiga i det hela är att bilen går hur fint som helst när den är kall. Dock när den blir varm börjar den rycka och tillslut dö. Man kan starta om den om man vevar på startmotorn x antal gånger.

Det kommer även väldigt mycket luft i den genomskinliga slangen till dieselpumpen, också bara när bilen är varm, när den är kall kommer det bara diesel.

Är det någon som har nån aning?! All hjälp uppskattas!!

Mvh
Användarvisningsbild
av TommyP86
Jag hade kollat elhärvan från pumpen fram till kontaktstycket, och även vidare så långt det är möjligt. För det första så vibrerar motorn väldigt mkt, för det andra så hamnar oljan på elhärvan om dieselpumpen läcker, eller om vakuumpumpen läcker. Isoleringen tål inte olja…

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]