Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SubMarine
Verktyget är för både demontering och montering. Jag köpte också mitt på Skandix.de. Skulle gissa att Bilia eller motsvarande saluför det för ungefär samma pris.

Finns även en förstärkningssats man kunde köpa till verktyget. Jag valde dock att göra en egen (plattjärn med två hål och skruv + mutter).
av LOB
Lucif3r skrev:Att det finns "förstärkningssats" att köpa till ett specialverktyg bevisar ju bara ju inutah-e dom där bussningarna kan sitta :-D
Om man använder värme och evetuellt borrar ut lite av plasten i bussningen fungerar det fint utan förtärkningen till vektyget.
av Bobroy
Bytt nu iaf. Eldade på med gasolbrännare så smälte plasten. Mejslade sen med en fet skruvmejsel runt om tills den släppte. Hade lite problem att få ur tappen som den är fäst med. Sitter ipressad i splines, värme och ett par rejäla smällar fick dock loss den. Provade innan indränkt i rostolja en vecka men omöjlig att få bort.

Sammanfattningsvis så är det inte så svårt att få bort dom om man använder värme. Inte så mycket som måste bort heller. Som en bonus så snyggaste jag till plåtfästet under och bytte soppafilter med hållare. Att Bilia trodde runt 10k betyder förmodligen att de inte ville ha jobbet alls. V70 gen1 är för gammalt för dom fick jag känslan av
Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]