Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hallå där! Jag funderar på att köpa en Volvo 850 T5 från 1994, och jag ville bara höra om någon har erfarenhet från den modellen och vad de "normala" problemen är, och bara den totala körupplevelsen från bilen.

I grund och botten vill jag bara höra åsikter från människor som har ägt en, eller har en vän som har ägt en.

Tack på förhand! :)
Vevhusventililationen brukar man få se över.
Rost trösklar hundben beroende på vart den gått.
Annars är det en riktigt trevlig bil att köra. Bara prova att dra på rejält känns den som en orm är nog de flesta bussningar dåliga.
av rd350
En mycket trevlig bil var största problem brukare vara föregående ägare med trim, sänkningar och eftersatt service... Jag var Volvo mek när modellen var ny och minns den som mycket roligare än de flesta andra framhjulsdrivna bilarna från den tiden. Just 94an som var den första årsmodellen av turbon, gjordes en del kampanjer på, bla. vände man på flödet genom intercoolern och en del annat då nått land haft problem med isbildning av kondensvatten som fått gasen att hänga sig. Men det är historia nu. Bilen ska ha jämn och fin gång, inget oljeläck mellan motor och låda och inget övertryck i oljelocket (vevhusventilationen). Originalutförande på luftfilter är också ett bra tecken på välhållen bil. Rost kommer först på framskärmarnas främre delar sedan trösklar (kan va knepigt att se) och hundben.

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]