Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev:Ja, mekaniska spjäll har TPS... Det är liksom enda sättet för styrsystemet att veta hur mycket du mekaniskt öppnar spjället ;-)
Hehe, det låter ju logiskt faktiskt... verkar ju inte vara nån större reparation att byta sensorn? Såg att Robert hade nån video på det.
Marlboroman skrev:Har tändspolen undersökts närmare? Dem rackarna kan ju spricka med följden att gnistan hamnar i plåten istället.
Den har absolut inte undersökts närmare ;-) den enda felsökningen som gjorts är att jag tittat på den och konstaterat att den inte direkt är splitterny, samt att jag lagt handen på den efter färd och konstaterat att den fortfarande är kall/ljummen.
Skepp ohoj, vänner! Äntligen tydliga symtom!
Bilen har under veckan gått precis som den ska trots den tända lambdalampan - men idag när jag var iväg på ett ärende och skulle starta bilen för att köra iväg (bilen var varm) missade den tändningen. Gick några varv på startmotorn, tände till i nån hundradels sekund för att sen dö igen. Som om den saknade kompression eller tände i fel ögonblick. Väntade några sekunder, testade att starta igen - då gick den igång som vanligt. Körde iväg, bilen gick som vanligt - sen skulle jag starta den igen en halvtimme senare (bilen var varm även denna gång) och då startade den precis som vanligt och jag kunde köra hem.

Vevaxelgivare! Vevaxelgivare?

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]