Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DanielPersson95
Hej
Har ett störande problem med min Volvo V70 98 2.5T. Den är extremt segstartad. Man kan få stå upp till en minut på nyckeln, sedan hoppar den igång och går hur bra som helst. Har bytt tändstift, olja, bränslefilter, kam/vevaxelgivare samt batteri utan resultat. Även haft inne bilen på verkstad denna vecka, de hittar inga fel samt felkoder. Någon som har tips på vad man mer kan kolla upp?
Användarvisningsbild
av BertilS70
Tror också på någonting med startspärren eller nyckeln. Tror inte på typ fördelarlocket för då skulle problemet bara komma när bilen är blöt, och det ger inte riktigt de symtom du beskriver. Testa och byt antennringen i tändningen kanske?
Användarvisningsbild
av Erik Å
DanielPersson95 skrev: fre 11 dec 2020, 15:11 ..Behöver man göra någon programmering vid byte av antennring eller liknande?
Nepp, de är identiska. Men antagligen behöver du inte ens byta antennringen. Det vanliga felet är att det blir oxid i kontaktdonet på den, det räcker med att lägga lite vaselin på stiften och plugga i och ur den gröna kontakten några gånger så funkar den igen.

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]