Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ari
tja,va ute o körde o drog på för mycket i ett väggupp o börja låta under bilen o va fick man se jo typ en plastburk(typ som en startmotor men något mindre)hade ramlat under bilen,lossnat,ja aldrig sett den förr men va ju en del slangar hopkopplat me den o dom gick till luftrören uppe vid motorn,så e väl nåt me luften till bilen o göra.men hur f-n kunde den ramla ner under bilen(den ca 20cm lång o lika tjock omkrets som typ blomkruka mellan modell) okey kolla lite grann men blev ju mörkt o stå där ute men den måste ha ramlat ner länst fram på förar sidan vid spoilern så gissar att den sitter någonstans där.väldigt tacksam för svar ev.tips.
Användarvisningsbild
av #27
Troligtvis är det luftpumpen som ramlat ner sitter vänster fram..
Användarvisningsbild
av dassharen
Tror att du menar luftpumpen till avgasreningen.
Användarvisningsbild
av ari
okey,men va påverkar det bilens gång samt att jag snart besiktning snart.blir värdena dåliga eller olika om det ej är schysst?
Användarvisningsbild
av dassharen
Sorry #27 jag är blind i idag.
Användarvisningsbild
av dassharen
Har för mej att den bara går några minuter vid kallstart.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Tycker det låter mer som kolfiltret... Smala slangar? Se om du hittar fästena så du kan hänga upp det igen. Kolla så ingen slang har lossat.
Användarvisningsbild
av ari
ja du har nog rätt SPARKZ,d nog tusan kolfiltret,smala slangar 3st tror jag samt att ett litet hål blev det i den när den ramlade ner,o så kom det ut svart typ sot o verkar va en del av den iännu när man skakar på den.men såg ej nåt fäste där den ska sitta o ej nåt på burken heller.har mekat medbilar en del för menej sett nåt sådan förut.VA PÅVERKAR D BILEN NU NÄR DEN BORTA FÖR TILLFÄLLET?ja nu gör den ej nytta för den ligger i bagageluckan
av *pettson*
ari skrev:ja du har nog rätt SPARKZ,d nog tusan kolfiltret,smala slangar 3st tror jag samt att ett litet hål blev det i den när den ramlade ner,o så kom det ut svart typ sot o verkar va en del av den iännu när man skakar på den.men såg ej nåt fäste där den ska sitta o ej nåt på burken heller.har mekat medbilar en del för menej sett nåt sådan förut.VA PÅVERKAR D BILEN NU NÄR DEN BORTA FÖR TILLFÄLLET?ja nu gör den ej nytta för den ligger i bagageluckan
kolfiltret suger upp tank ångorna och lagrar dom. Senare när du kör så släpps ångorna sakta in i motorn för förbränning.
Visa din semesterbil(d)

På grund av bl.a kamrems haveriet på[…]

V50 T5 oljeförbrukning

M1 FS 0W40 är så top-end olja det g&ar[…]

Tysta sommardäck V90

Och däcksljud ändras med slitage ocks&ar[…]

Volvo som inte startar.

Hur krokar man bort kopplingswiren Du skruvar p&[…]