Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Japp stämmer, då ska den gå på ett nödläge med förprogrammerat värde.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
... Och iom. att det är just förprogrammerade värden så KAN den likagärna bli att gå som ett lass skit när du rycker LMM.
I vilket fall, rycker du LMM med motorn igång ska det märkas en skillnad i gången av motorn. Det kan t om stanna. Blir det noll och ingen skillnad när LMM rycks ur med motorn igång så tyder det på att bilen redan går i nödprogrammet av någon anledning.
av EliotL
DayDreamer skrev: ons 02 dec 2020, 18:55 Japp stämmer, då ska den gå på ett nödläge med förprogrammerat värde.
Toppen, men ska prova det, vet att det låter skumt men kan bromssystemet på något sätt påverka detta eller bli påverkat av detta för har märkt att bromsarna känns väldigt kassa och beläggen ser bra ut, dock nuddar inte de bakre beläggen skivan alls utan de ligger typ en centimeter ifrån
av EliotL
Lucif3r skrev: ons 02 dec 2020, 19:17 ... Och iom. att det är just förprogrammerade värden så KAN den likagärna bli att gå som ett lass skit när du rycker LMM.
I vilket fall, rycker du LMM med motorn igång ska det märkas en skillnad i gången av motorn. Det kan t om stanna. Blir det noll och ingen skillnad när LMM rycks ur med motorn igång så tyder det på att bilen redan går i nödprogrammet av någon anledning.
Om motorn skulle ändras i hur den går när jag rycker den, tyder det på att den fungerar eller inte?
av EliotL
Lucif3r skrev: ons 02 dec 2020, 22:10 Det tyder på att den fungerar så pass att bilen inte redan har gått i nödläge. Det betyder, dessvärre, inte att den är fullt fungerande.
Tack ska testa, det är två slangar, ser ut s
Om vakuum som inte är ditsatta någonstans, de sitter fast längs spolarvätskapåfyllningsröret (långt ord därför), ska de va så?
av EliotL
Nu har jag testat dra ut LMM/MAF, den startar då i någen sekund och dör direkt efter, vad kan de tyda på? De satt lite gammal eltejp runt själva sladdarna där de går in i connectorn, de kanske tyder på nåt
av EliotL
Jag sprayade lite multispray i kontakterna och plugga in den igen, trot eller ej men nu så går den ganska jämnt på 800 varv istället för att hoppa mellan 1000 och 500, däremot så dör den fortfarande vid gaspådrag när jag försökte provköra lite
av MickeM
Misständningar så det rycker till i bilen är oftast tändningsrelaterade. Sådana som skapar misständningsfelkoder.

Bränsleblandningen ger mera tvekande, eller små små ryck.

Eftersom du bytte Tändspol"en" så gissar jag du har gamla motorn med en (1) tändspole och fördelarlock med kabel.
Så börja med fördelarlocket och rotor och se om det blev bättre. Tändkablarna brukar visa sig som ryck med acceleration med varm motor och låga varv.
Misständning på tomgång (Som inte är konsekvent) brukar vara just tändningen.
Börja där.

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]