Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lyxvolvon
Defroster på min V70 00 gen 1 fungerar dåligt. Bilen immar igen och när jag vrider till defroserläget så går fläkten på fullvarv men det kommer bara lite luft vid utblåsen vid vindrutan.
Har en Haynes bok som jag har studerat och funderar på om det är motorn till luftspjällen som lagt av.
Har någon på forumet en idé om vad det kan vara så tar jag tacksamt emot goda råd
Användarvisningsbild
av Erik Å
Du har förstås kollat att kupefiltret inte är igensatt?
Sen tror jag att det är en och samma spjällmotor som sköter växlingen mellan golvutblås / bräda / defroster, så kan du växla mellan golv och bräda så måste rimligen spjällmotorn fungera. Tror för övrigt att det blir felkod om den lägger av.
Ett par av spjällmotorerna kommer man åt om man tar ur handskfacket. Kolla Robert DIY på youtube, han visar var spjällmotorerna sitter i något avsnitt..
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Testa med att lyfta minus kabeln på battrit har hjälpt mig en gång eller så var det bara slumpen.
Tänk på ev kod till sterion.
Vrid även vredet för luften ett hack i taget fram o tebax med motor på kan vara värt o testa.
.

Tjena på er längesen sist. Jo jag m&ar[…]

Byta inre drivknut problem

Hur har det gått? Samtidigt nyfiken på[…]

Hej! Jag har en Volvo V70 2,4T, 2001, 365 000 km[…]

Tre år med Volvo V90 CC

Ovanstående livslängd på bromsbel[…]