Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ChillaX_
Tjena!

Kan någon vänlig själ berätta hur f-n jag ska få bort hatthyllan på 850n? Dels ska jag se om det går att klämma dit 6*9or eller 5.25or, sen är det lättare att tona bakrutan om hatthyllan plockas bort. :)

Tack på förhand!
av wohlfie
åker volvo 850 -97
o vad jag kan se så är det ju redan hål för högtalare.
tror inte min går o ta bort det är ju plåt helavägen.
av ChillaX_
wohlfie skrev:åker volvo 850 -97
o vad jag kan se så är det ju redan hål för högtalare.
tror inte min går o ta bort det är ju plåt helavägen.
Får förtydliga mej lite där :oops: , jag vill alltså ta bort den tygklädda "plywood"-skivan eller vad det kan vara för träslag som sitter ovanpå plåthyllan.

Sedan har jag en S 2.5a (snikutrustad) så jag har inga högtalare där original, och det måste ju fixas! ;)
av wohlfie
plywood"-skivan hum :???:
det kan ja inte se att jag har.. ser bara en plåt o sen svart klädd.
Men behvöer inte se lika ut . vet inte vad som är orginal heller..
rätt ny på volvo...
Men om det är en plåt så skruvad på sidorna låter logiskt.

plywood"-skivan kanske bara dit stucken?
vet att man bruka bygga i såna om man ska ha lite graftikare så det inte smäller så mycket:)
av *pettson*
ChillaX_ skrev:Tjena!

Kan någon vänlig själ berätta hur f-n jag ska få bort hatthyllan på 850n? Dels ska jag se om det går att klämma dit 6*9or eller 5.25or, sen är det lättare att tona bakrutan om hatthyllan plockas bort. :)

Tack på förhand!
Innan du ens försöker kan jag meddela att hålen är gjorda för luxor 5x8" som är original volvo. Passerar du volvobutiken tror jag att dom kan fixa dej mellanlägg så att du direkt kan montera 6x9" utan att du ens behöver fixa i hyllan.
av ChillaX_
*pettson* skrev:
ChillaX_ skrev:Tjena!

Tack på förhand!
Innan du ens försöker kan jag meddela att hålen är gjorda för luxor 5x8" som är original volvo. Passerar du volvobutiken tror jag att dom kan fixa dej mellanlägg så att du direkt kan montera 6x9" utan att du ens behöver fixa i hyllan.
Är det de måttet alla högtalare har? 5.25orna passar inget vidare i dörrarna, men så länge de sitter fast med en skruv så.. ;)

Tack för tipset!

Nej precis märkte det. Nu är den bytt oc[…]

Xc70 aut Vxlåda awd d4 2016

Långskott Prova att slå ac’n , o[…]

V50 T5 oljeförbrukning

Först o främst den kräver inte a5/[…]

Jaha men om man tar bort bara laddaren, kommer d[…]