Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tompa R
Undrar bara om den ska lysa hela tiden, eller om den lyser de 3 första minutrarna man kör? På min 850 GLT -92 så släcks den efter några minuter. Den har gått precis över 30000 mil så e ju dax för en service, men den e redan gjord förra veckan, dock inte hos en volvo handlare.
Användarvisningsbild
av Nexus
oki jag tolka det som att på min 850(andra bil) så släcks den efter 3 min :oops:
På min v70 så lyser den bara i börjar slocknar sen efter några minuter som du skriver.
Men vid närmare eftertanke så efter ett tag så har jag för mig den lyser konstant men jag kan ha helt fel nu :oops:
Användarvisningsbild
av Nexus
Tompa R skrev:
men den e redan gjord förra veckan, dock inte hos en volvo handlare.
De kanske ej visste hur man släcker service lampan men nu har både jag och #27 visat länken hur man gör så ut och testa om det fungerar :D
av Tompa R
grammse skrev:
Tompa R skrev:
men den e redan gjord förra veckan, dock inte hos en volvo handlare.
De kanske ej visste hur man släcker service lampan men nu har både jag och #27 visat länken hur man gör så ut och testa om det fungerar :D
Har läst hur man släcker lampan, men ville bara vet om den ska släckas efter några minuter eller ej när man kör, och hur det är på era bilar. Han som gjorde servicen släckte inte lampan, så ska göra det någon dag. Tack för tipsen ialla fall

Nej precis märkte det. Nu är den bytt oc[…]

Xc70 aut Vxlåda awd d4 2016

Långskott Prova att slå ac’n , o[…]

V50 T5 oljeförbrukning

Först o främst den kräver inte a5/[…]

Jaha men om man tar bort bara laddaren, kommer d[…]