Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvo94
Hallå!
Det kan väl inte vara så dumt att vänster mutter till drivaxel är vänstergängad på en 850.

Sitter som svetsad, försökt med extra lång hävstång men inget händer och vill helst slippa värma för då lär hjullagret gå åt skogen.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Åk annars till en verkstad som har en schysst mutterknack och be om hjälp med att lossa muttern :-)
Har ett vagt minne av att jag hade en 3m lång planka som hävstång när jag skulle lossa muttern på min R19 :-o
av volvo94
Inte riktigt tre meter men kanske två. Det första som gick sönder var "fästet" till hylsan på en förlängare som var lånad från en verkstad. Nu var det packboxen i lådan som skulle bytas vilket blev gjort, bara det att jag hade isär det hela vid länkarmen men det funkade det med.

Nästa gång så blir det att svetsa hylsan på ett grovt plattjärn, sedan kan man häva sig på.
Lucif3r skrev: mån 07 sep 2020, 01:11 Vad menar du med "extra lång"? Jag fick ta till en 3m parabolstång som hävstång innan min släppte :P

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gi[…]

Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005

Ska se om jag kan kika närmre på den im[…]