- sön 30 aug 2020, 15:09
#1399119
Hej
Har ett konstigt läckage. När motorn startas trycks det sakta upp olja ur ett hål i toppkåpan. (Se bild). Har precis fått i en utbytesmotor och har plockat över vissa delar från donatormotorn och vissa från den skurna. Motorn är 5254T med tändspole och mekaniskt gasspjäll. (Var ett h-e att hitta rätt donatormotor då min motor är mer 850 än S70 i motorn iaf) Motorn har fått alla ”lösa delar” från den gamla motorn och redan den är ett hopkok med trimprylar och godis. Därav min osäkerhet på delars passning. Har inte fotat alla steg tydligen och nu funderar jag på om jag missat något? Ska det sitta något i det hålet som jag pekar på med mejseln? Kan man misslyckas med packningsklistret som jag rollade ut vid monteringen. Detta lock satt på toppen så den borde stämma. Tacksam för era förslag/idéer.
Har ett konstigt läckage. När motorn startas trycks det sakta upp olja ur ett hål i toppkåpan. (Se bild). Har precis fått i en utbytesmotor och har plockat över vissa delar från donatormotorn och vissa från den skurna. Motorn är 5254T med tändspole och mekaniskt gasspjäll. (Var ett h-e att hitta rätt donatormotor då min motor är mer 850 än S70 i motorn iaf) Motorn har fått alla ”lösa delar” från den gamla motorn och redan den är ett hopkok med trimprylar och godis. Därav min osäkerhet på delars passning. Har inte fotat alla steg tydligen och nu funderar jag på om jag missat något? Ska det sitta något i det hålet som jag pekar på med mejseln? Kan man misslyckas med packningsklistret som jag rollade ut vid monteringen. Detta lock satt på toppen så den borde stämma. Tacksam för era förslag/idéer.