Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av G-point
Gjort en crossramp där jag bla annat koppla själv, verkar som ja koppla fel för första gången gick säkringen, sen i med ny och drog ur handsken då funka bromsljuset igen..koppla ur högra ljuset på stället då ja visste hundra att vänstra funkade innan, då dimmades all bromsbelysning ner och de vart svart..ingen bränd säkring,ingen lukt vad kan orsaka att jag trots att jag inte har handsken inkopplad och säkringen är hel så fungerar det inte?
Användarvisningsbild
av Nexus
har du kollat alla säkringar??? det behöver ej vara den det står tail light på eller liknande :roll:
av G-point
Jodå har kollat alla andra och det var brake light säkringen som gick, då satte jag i starkare å då slockna det igen, men säkringen är hel
Användarvisningsbild
av apersson850
Då blev säkringen för stor, så något annat strök med.
av Addict
G-point skrev:Jodå har kollat alla andra och det var brake light säkringen som gick, då satte jag i starkare å då slockna det igen, men säkringen är hel
:lol:

Regel nr 1. ALDRIG ALDRIG sätta i en större säkring om du inte har 120% koll på vad du gör...
av Kena
Bromsljuskontakten?? eller kablage, för det sitter nog inget relä som isf. eldats upp.
Användarvisningsbild
av 850GLT-lp1965
En polare sa att man måste sätta på halvljuset INNAN man kopplar ljusen till släpet, m.a.o INGEN halvljus-automatik på då, då bränner man nån säkring sa han :shock:
Det va dock när jag hade en 940, men kanske även gäller 850/V70 :shock:
av G-point
Har gått igenom och kommit fram till att det är bromsljuskontakten som sagt upp sig, så nu vet ni att den är den nästa svaga länken i systemet
av bytoken
850GLT-lp1965 skrev:En polare sa att man måste sätta på halvljuset INNAN man kopplar ljusen till släpet, m.a.o INGEN halvljus-automatik på då, då bränner man nån säkring sa han :shock:
Det va dock när jag hade en 940, men kanske även gäller 850/V70 :shock:
Din polare pratar i nattmössan.
Visa din semesterbil(d)

På grund av bl.a kamrems haveriet på[…]

V50 T5 oljeförbrukning

M1 FS 0W40 är så top-end olja det g&ar[…]

Tysta sommardäck V90

Och däcksljud ändras med slitage ocks&ar[…]

Volvo som inte startar.

Hur krokar man bort kopplingswiren Du skruvar p&[…]