Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andohl
Hej! Jag har ett väldigt jobbigt knarrande ljud i som kommer från plasten i V70 bak någonstans i bagaget. Jag har satt fast domkraften ordentligt o lagt in lite mer isolering bak under luckorna. Det verkar som om plastoljudet kommer från sidorna någonstans där högtalarna bak sitter. Trycker man med handen där så låter det likadant, även när man trycker på plasten som är precis när man öppnat bagaget innan för kofångaren.
Är det någon mer som har/haft problem med dessa ljud där bak?? Hur gjorde ni i så fall? Måste man skruva bort en massa plast och lägga in mer isolering så att det inte ligger plast mot plast och skaver. HAR NI NÅGRA TIPS? Är mycket tacksam för svar!!

/Andreas :( :(
Användarvisningsbild
av mrEasywin
På min bil var det baksätet som knarrade. Jag smorde upp låsmekanismen och "öglan" som den fäster i med CRC's white lithium grease. Det tog bort alla oljud.
Vidare så kan stötdämparfästet(något av dom) bak vara en källa till oljud.
Användarvisningsbild
av igelkottar
Ett sätt är att låta någon ligga i bak och lyssna vart det exakt kommer ifrån :idea: , annars är det nog "trail and error" :lol: som gäller.

Nej precis märkte det. Nu är den bytt oc[…]

Xc70 aut Vxlåda awd d4 2016

Långskott Prova att slå ac’n , o[…]

V50 T5 oljeförbrukning

Först o främst den kräver inte a5/[…]

Jaha men om man tar bort bara laddaren, kommer d[…]