Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tompa R
grammse skrev:Jag har ett simons 2.5" twinpipe system(halvsatts) på min v70 . visst låter det mera än orginal men inte så det stör tycker jag. vid 70-90km/h på femman kan det mullra lite men ökar man till 120km/h (på 110 väg) så blir det tyst som orginal.
Pris på MICRO med "lite" rabatt :wink: 2550:-
Men främre klamman ingick inte i sattsen(mot främre röret)
Skaffa en sådan klamma innan du kapar bort den gamla :( kan jag rekomendera .

Jo jag kanske har missat det :oops: men vad e det för bil du har ??????
Har kollat runt lite på nätet, men Micro har ja missat, ska kolla va de har. Det är en 850 GLT -92. Kostar den där klamman mkt?
Användarvisningsbild
av Nexus
Tompa R skrev:
grammse skrev:Jag har ett simons 2.5" twinpipe system(halvsatts) på min v70 . visst låter det mera än orginal men inte så det stör tycker jag. vid 70-90km/h på femman kan det mullra lite men ökar man till 120km/h (på 110 väg) så blir det tyst som orginal.
Pris på MICRO med "lite" rabatt :wink: 2550:-
Men främre klamman ingick inte i sattsen(mot främre röret)
Skaffa en sådan klamma innan du kapar bort den gamla :( kan jag rekomendera .

Jo jag kanske har missat det :oops: men vad e det för bil du har ??????
Har kollat runt lite på nätet, men Micro har ja missat, ska kolla va de har. Det är en 850 GLT -92. Kostar den där klamman mkt?
nej den kostar kanske 60 kr. men står man utan den och bilen e på lyften så blir det lite jobbigt :wink: jag vet av egen erfarenhet :)
V70 har en lite större klamma än tidiga 850 så det var ett helvete att få tag på en sådan. sluta med en klamma till SAAB som har nästan lika dan.

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gi[…]

Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005

Ska se om jag kan kika närmre på den im[…]