Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lambda lampan tändes idag den 4.10-07 på min S70-97 som rullat ca 15800 ,och direkt började bilen gå "ryckigt" är det nån som har nått snabbt och bra svar på vad som "kan ha hänt" mer än att man kan läsa i instuktionsboken att det troligen är fel på motorelekroniken..Bilen har ju gått klockrent innan... :cry:
firefightern skrev:Lambda lampan tändes idag den 4.10-07 på min S70-97 som rullat ca 15800 ,och direkt började bilen gå "ryckigt" är det nån som har nått snabbt och bra svar på vad som "kan ha hänt" mer än att man kan läsa i instuktionsboken att det troligen är fel på motorelekroniken..Bilen har ju gått klockrent innan... :cry:
Hej jag hade ett sånt problem med min v70.Det var katalysatorn som var sönder inuti dett
skramlade i katalysatorn vilket gjorde att lambda lampan lyste när man körde. Jag sågade
i sönder katalysatorn det visade sig att där var lösa metallbitar som var av rostade.rörde vid lambdasonen främre. Vet inte om dett är så på din bil obs kontrollera att all vakuum slanga är hela o inga sprikor.
av *pettson*
firefightern skrev:Lambda lampan tändes idag den 4.10-07 på min S70-97 som rullat ca 15800 ,och direkt började bilen gå "ryckigt" är det nån som har nått snabbt och bra svar på vad som "kan ha hänt" mer än att man kan läsa i instuktionsboken att det troligen är fel på motorelekroniken..Bilen har ju gått klockrent innan... :cry:
lampan betyder att bilen registrerat ett fel. Nödprogrammet är nu i. Därför är inte allt som vanligt. Det är dags att läsa ur felkoden för att se om den klagar på nåt vettigt.
Användarvisningsbild
av firefightern
Grabbar jag har gett lite fel info angående Lambdan, det var ju lampan för "fel i motorelektroniken" som lyser,då är det väl säkert en helt annan vetenskap man får ta till hjälp men jag ska även kolla lambda sensor och försöka i all röra och kika efter ev sprickor i nån slang, hoppas ni inte tycker man är alldeles för snurrig... he he :lol:

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gi[…]

Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005

Ska se om jag kan kika närmre på den im[…]