- fre 20 mar 2020, 22:24
T.o.m traktorn.
Jag borrade ett hål och satte i en ventil.
Jag skruvar oftast ur ventilen och har en slang med klämma direkt över, så den håller tryck direkt från kompressorn som jag stoppar vid 1bar.
En budgetvariant jag gjorde för massor av år sedan.
Erik Å skrev: ↑fre 20 mar 2020, 09:45Locket är från en Volvo 240. Passar väldigt många olika bromsvätskebehållare.MickeM skrev: ↑fre 20 mar 2020, 09:09 ..Jag har ett löst lock med en bilventil i.Luftman är omotiverat dyr; en slang och en bilventil kostar ju inte många kronor. Var har du hittat ett passande lock? Originallock till bromsvätskebehållaren har ju ett stort hål om man tar bort nivåsensorn..
Ser att det är exakt samma gänga på exp-kärlets lock, använde faktiskt Luftman och vakuumpump för att avlufta kylsystemet![]()
Men i exp-kärlslocket sitter en övertrycksventil, skulle det gå att bygga om ett sånt lock och montera bilventil i stället?
T.o.m traktorn.
Jag borrade ett hål och satte i en ventil.
Jag skruvar oftast ur ventilen och har en slang med klämma direkt över, så den håller tryck direkt från kompressorn som jag stoppar vid 1bar.
En budgetvariant jag gjorde för massor av år sedan.
Kör inte Volvo själv länge men har mekat med åtskilliga och i relativt färskt minne.