- ons 29 jan 2020, 22:27
#1361478
Som sagt så har jag lite problem att starta bilen. Jag har lusläst detta forum angående bränslepumpen och på Youtube hittade jag en kommentar från en volvoanställd i USA som skrev att om man tror sig ha problem med bränslepumpen, och man fokuserar på att det är antennringens, immoblizerns eller bränslepumpsreläets fel samt att man har försökt återställa immobilizern igenom att låsa upp bilen 5 gånger.
Bilen startar och sedan dör direkt.
Då hävdar denna volvoanställd att det är temperaturgivaren som spökar.
Tidigare är min nuvarande bil Volvo V70XC 1998, käkat tempgivare och jag har alltid köpt billiga från Tyskland eller hittat på skroten då jag tycker Volvo tar överpris på allt. Men det kanske finns en anledning? Jag har haft problemet med min tidigare Volvo 850 att när temperaturgivaren dör så går bilen inte att starta, samt att kylarfläkten går igång direkt.
Då undrar jag om det stämmer att om min temperaturgivare är sönder. Då startar alltså inte bilen? Visst kan den starta ibland, men den dör direkt. Motorelektroniklampan lyser.
Vet någon vad det ska vara för ohm antal på den vid t.ex -1?
Enligt MathevsVolvoSite så sägs det att
Vid -2 grader hade jag 7830 ohm.
https://www.matthewsvolvosite.com/forum ... hp?t=52203
(kommentaren av användaren gmtgmt123)
Bilen startar och sedan dör direkt.
Då hävdar denna volvoanställd att det är temperaturgivaren som spökar.
Tidigare är min nuvarande bil Volvo V70XC 1998, käkat tempgivare och jag har alltid köpt billiga från Tyskland eller hittat på skroten då jag tycker Volvo tar överpris på allt. Men det kanske finns en anledning? Jag har haft problemet med min tidigare Volvo 850 att när temperaturgivaren dör så går bilen inte att starta, samt att kylarfläkten går igång direkt.
Då undrar jag om det stämmer att om min temperaturgivare är sönder. Då startar alltså inte bilen? Visst kan den starta ibland, men den dör direkt. Motorelektroniklampan lyser.
Vet någon vad det ska vara för ohm antal på den vid t.ex -1?
Enligt MathevsVolvoSite så sägs det att
For example, I measured the brand-new Volvo ECT and got these values
* -20C: 16,000 Ohms (16 kOhms)
* 0C: 7,300 Ohms
* 20C: 2,600 Ohms
* 80C: 300 Ohms
* 90C (Operating Temp): 200 Ohms
* 100C: 150 Ohms
Vid -2 grader hade jag 7830 ohm.
https://www.matthewsvolvosite.com/forum ... hp?t=52203
Volvo 740 -88 Såld
Volvo 740 - 88b Såld
Volvo 850 -92 Såld sedan krockad (inte jag)
Volvo XC70 I -98 Bruksbil.
Volvo 740 - 88b Såld
Volvo 850 -92 Såld sedan krockad (inte jag)
Volvo XC70 I -98 Bruksbil.