- lör 04 jan 2020, 18:07
#1356973
Kanske igenkleggade insprutare, jag skulle ha provat köra igenom en flaska injection cleaner. Får bäst effekt när man har rätt lite bränsle i tanken så koncentrationen blir hög. Bra att köra en kort sväng efter inblandning och sen låta bilen stå till nästa dag så att eventuellt klegg hinner lösas upp. Annars skulle det kunna vara luftläcka runt insuget så det kommer in mer friskluft just till de cylindrarna. Dålig packning kanske?
Edit: kan bli vit gegga på stiften om motorn bränner (små mängder) olja också. Det gjorde ju min Taunus när jag tänker efter
Ventilstyrningar och -tätningar var slut efter 10k
kaffe_koppen skrev: ↑fre 18 dec 2009, 16:30 Jag ska också tillägga att 1,2 och 3;ans stift var vitprickiga, typ som om det växte svamp på dom.Aj, låter som den går för magert just på dem..
Kanske igenkleggade insprutare, jag skulle ha provat köra igenom en flaska injection cleaner. Får bäst effekt när man har rätt lite bränsle i tanken så koncentrationen blir hög. Bra att köra en kort sväng efter inblandning och sen låta bilen stå till nästa dag så att eventuellt klegg hinner lösas upp. Annars skulle det kunna vara luftläcka runt insuget så det kommer in mer friskluft just till de cylindrarna. Dålig packning kanske?
Edit: kan bli vit gegga på stiften om motorn bränner (små mängder) olja också. Det gjorde ju min Taunus när jag tänker efter


V70 Mk 1 (P80) -00, sen ny. 65500 mil, borde väl kunna gå 100k. What could possibly go wrong? Oops..
Ny kupefläkt och nytt batteri monterat, rullar igen 

