Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
Osäker om det säljs en massa olika. Vet att det fanns olika till sugmotorerna och Turbomotorerna förr men när ja bytte i min V70R så sent som 2007 fanns det nog bara ett alternativ. Men söker man på Mister-Auto el Mekonomen borde de som finns komma upp.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Erik Å skrev:Är det nån som har sett om det finns "vintertermostat" som passar till B5244-familjen att köpa?
Förr i tiden fanns det ju "vinter" (tror de var 92 grader) och "sommar" (86 eller 88)
Skulle vilja ha lite mer värme vintertid :-) Kör inte så hårt så jag har goda marginaler..
Eller kommer man i otakt med styrningen av kylfläkten om man höjer termostatens öppningstemperatur?

Det var inte vinter och sommar på 850, det var olika termostater på olika motornummer, minns inte exakt brytet men tror det var ca 1995. Så har du en -93 och petar i en ny 92 graders kommer nålen stå lite över mitten.

Bara dumt att ligga på olika temperaturer säsongsvis.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Nja, jag tänkte nog köra samma termostat året runt om det går att hitta en på 90 - 92 grader..
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
@Erik Å, Volvo termostaten har en viss temp som öppning minns inte vad. Men du behöver inte ha vintertermostat är min åsikt vet ej om det finns heller. Termostater med olika öppning borde finnas men som sagt volvos Whaler har en temp bara. De säljer inget annat än en modell men den funkar bra. En annan grej är att alla termostater med en liten pinne eller hål som sitter i flänsen på termostaten ska va vänd framåt mot högsta punkten. Vad som skulle kunna påverkas av annan öppnings temp kan jag inte svara på.
Senast redigerad av 2 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gång.
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]