Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

I stort sett är min -01 cab tyst och behaglig, men det knirkar och knakar väldigt frân förardörrens fönster.
Jag testade att smörja lite mot listerna men ljudet är kvar.
Är det nâgon som haft samma oljud och funnit en lösning pâ problemet?
En cabriolet har ju inte samma vridstyvhet som en kupé så karossen flexar mer och därför kan knirkljud lättare uppstå. Det kan vara svårt att höra exakt varifrån ljudet kommer men försök trycka på det stället du tror och se om det minskar eller tystnar. Kan vara någonting inuti dörren bakom dörrsidan likväl som utanför vid listerna. Prova köra ner rutan nån millimeter för att lokalisera eller höra om knirret ändras. Smörja vid gummilisterna kan du göra med silikonsprej på burk.
Tack för svaret.
Jag har smort med silikonspray utan framgâng.
Jag har oxâ testat att dra ner rutan en liten bit och dâ knirkar det bara när jag trycker pâ rutan sâ jag antar att det är nâgot i dörren eller rutans upphängning som orsakar ljudet.
Är det jäkligt att ta bort dörrsidan?
gundj skrev:Tack för svaret.
Jag har smort med silikonspray utan framgâng.
Jag har oxâ testat att dra ner rutan en liten bit och dâ knirkar det bara när jag trycker pâ rutan sâ jag antar att det är nâgot i dörren eller rutans upphängning som orsakar ljudet.
Är det jäkligt att ta bort dörrsidan?
Hej. Tar upp en väldigt gammal tråd, men problemen finns ju idag som då :-)
Har själv smörjt vid alla möjliga ställen utan resultat. Sänkt ner ett par mm och då blev det bättre. Ett ljud är även ett "gnidande" ljud vid fönstret vid förarsidan vid körning. Har smörjt upptill på utsidan, men det verkar vara någon typ av "sammets" yta där "gnidandet" hörs.
Någon som har uppdaterade svar på problemen?
Service Peugeot 107 2007

Får se vad som händer nu dom närma[…]

Premium Sound - inget ljud

Starta om med hemknappen och starta om bilen.

Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]