Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Sry för att jag drar upp gammal tråd. Men har exakt samma problem på min s60 02a. Jag hade själv trott på sliten spindelled men har någon bättre koll på vad det är? Byter ju helst inte i onödan.

/Erik
av MickeM
Splinsen ger ett "Klick" eller "knäpp" när momentet byter håll.
Lösningen är smörja. Limma ska det vara spöstraff på, får då är det H@lvtes h@lvte att få isär den sen.

Du har också två momentstag som håller motorn. Ett uppepå motorn mot torpedväggen, och ett nere frampå mellan motor och subframe.

Spindelled brukar klicka i gupp, men ofta inga symptom alls föränn bilprovningen amnärker.
MickeM skrev: tis 10 sep 2019, 21:37 Splinsen ger ett "Klick" eller "knäpp" när momentet byter håll.
Lösningen är smörja. Limma ska det vara spöstraff på, får då är det H@lvtes h@lvte att få isär den sen.

Du har också två momentstag som håller motorn. Ett uppepå motorn mot torpedväggen, och ett nere frampå mellan motor och subframe.

Spindelled brukar klicka i gupp, men ofta inga symptom alls föränn bilprovningen amnärker.
Det sitter även en slags dämpning till moment/vridning på högersidan motor i botten. Om man öppnar innerskärmen så sitter den vid understa remhjulet på drivaxel. Gummit brukar försvinna gradvis, så det blir metall mot metall.

https://www.google.se/search?q=Motorbus ... 4&dpr=3.13
Service Peugeot 107 2007

Får se vad som händer nu dom närma[…]

Premium Sound - inget ljud

Starta om med hemknappen och starta om bilen.

Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]