Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Saftgurkan
Tjenare, har en Volvo V70 från 99, och undrar om nån har vart med om samma problem som mig.
Passagerardörren går inte öppna varken inifrån eller utifrån, allt funka med lås osv sen låste jag bilen när ja skulle parkera den och kommer ut och den går ej öppna. Någon som har nån idé vad jag kan göra?
Vill helst inte ta sönder dörrsidan för den är ombyggd med massa högtalare.😊
Användarvisningsbild
av gubbstrutt

Ja hur du ska göra med din dörrsida är upp till dig. Testa o ryck lite i handtagen ett par ggr till innan du pajar dörrsidan.
Det går inte o montera lös nån av jättehögtalarna så du kommer åt låskistan. :laugh: ?.
Ja egentligen ska jag inte garva nått alls hölls med högtalare slutsteg o grejor förr i Amazonen och Chevan osv.
Hoppas det löser sig.
av MickeM
Är låset heldött, eller låter det?

Om det låter, så lås och lås upp åtskilliga gånger och håll tummarna. Lås inte innan det fixats om du skulle ha tur.

Annars är det väldigt svårt utan att MINST paja dörrsidan. Kan bli värre än så med en skopa otur.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Gör som Micke föreslår om det är nått liv i grejorna. Det och mitt förslag kan funka med om du har en jävla tur. De här två förslagen har funkat för mig på min förra bil S70. Tur troligen.
Jag skulle kolla Mickes förslag först.
Service Peugeot 107 2007

Får se vad som händer nu dom närma[…]

Premium Sound - inget ljud

Starta om med hemknappen och starta om bilen.

Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]