Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bailey
Hej, är ny på forumet.
Har en v70 awd-98 som är behäftad med ett transmissionsljud, innan jag skiftade fram med bakhjul fanns ett högfrekvent transmissionsljud så fort man släppte gasen.
Nu har jag skiftat fram/bakhjul och fenomenet är precis tvärt om,dvs ljudet kommer vid belastning(gaspådrag)det skiljer ett par millimeter på däcken och nu ligger "största hjulen" fram.
Fråga nr.2 Kan man demontera kardanen på en awd och köra den som en framhjulsdriven(om än med en avancerad bakvagn)och går det att besiktiga bilen utan awd?? Efter 90 000 mil fördelat på 3 st Volvo s80 (2st2,9 och en 2,5t)tycker jag att v70,n är en riktig "skitbil"efter 25000 mil.
Tacksam för respons Mvh.Bailey
Användarvisningsbild
av ketto
jag rekommenderar att demontera kardan innan de går sönder! Kan va vinkelväxeln som låter ansträngd ( eller viscon) pga däckens olika slitage!

Tror inte de går att besiktiga bilen utan kardan utan att typa om bilen!

Själv ska ja montera tillbax kardan och viscon igen inför besiktning pga haveri, går att köra förutom om ja accar hårt, då smäller de i systemet!

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]