Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fredde74
Har problem med ABS bromsarna och har efter div felkodsavläsande, läsande här på forumet, felsökning i bilen mm kommit fram till att den förmodligen är min styrbox till Abs:en som är trasig. Nu till problemet: Fick tag i en begagnad box med samma art nr som min (9140774) MEN på den "nya" boxen står det "Control unit ABS/TRACS". På min gamla står det endast "Control unit ABS", är det någon som vet om denna box går att använda på min bil som inte har tracs? Har en 855 2.5 -96:a. Varför har man samma artnummer på bilar med och utan tracs? :???:

/mvh Fredde
Senast redigerad av 2 Fredde74, redigerad totalt 0 gång.
av bytoken
är det likadant art nr så ska det vara likadan box
Användarvisningsbild
av Fredde74
Det var vad dom sa på bildemonteringen där jag köpte boxen, stämmer nummret så är det samma box. Dom blev dock osäkra när jag ringde tillbaka och sa att det stog "abs/tracs" på den dom skickat.

/Fredde
av timebandit
När jag letade efter en ny ABS enhet så kunde det vara samma nummer men för 4WD och andra var för 2WD så det gäller att vara noga med att det står samma.
Jag skulle nog ta en som det står samma på, skall det vara tex TRACKS så skall det stå på den.
Användarvisningsbild
av Fredde74
Tror också att det ska stå samma på båda boxarna, skickar nog tillbaks den i veckan och försöker hitta en annan.

/Fredde
Volvo V50, elfel m.m.

Kan du inte leta upp anslutningar på mä[…]

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]