Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Maestro
Jag tycker styrservon känns trött och bilen är trög att styra jämfört med min gamla 854 -94. Jag har försökt läsa på om detta på trådar här på forumet, dvs jag har kollat upp att det finns olja och att det inte skummar i behållaren. Jag kan inte heller höra några missljud och har även testat att öka däcktrycket utan resultat.

Några andra uppslag på vad det kan vara som gör det trögt att styra.
Användarvisningsbild
av Lilja
En vanlig grej är också nedre knutkorset på rattstången som kärvar. Lossa och känn om det går att vrida lätt, kom dock ihåg hur den satt så du vet när du ska sätta på den igen så du får den i rätt läge.
av Maestro
Är den stökig att lossa?
Användarvisningsbild
av Nexus
:oops: *pettson * låna lite gammal fakta från ett av dina tidigare inlägg :wink:

Kärvar den går det trögt och sen lätt.. sen trögt sen lätt osv beroende på hur knuten är vriden. En pryl som kostar 600 spänn som jag bytt drösvis..
*MEN det är enkelt att kolla. Lossa ledens övre del.. eller nedre för den delen så att du kan röra leden. Går den att röra mjukt och fint? Inte? Byt leden. Går det bra? Då har du andra problem.*
Användarvisningsbild
av VolvoFreak89
grammse skrev::oops: *pettson * låna lite gammal fakta från ett av dina tidigare inlägg :wink:

Kärvar den går det trögt och sen lätt.. sen trögt sen lätt osv beroende på hur knuten är vriden. En pryl som kostar 600 spänn som jag bytt drösvis..
*MEN det är enkelt att kolla. Lossa ledens övre del.. eller nedre för den delen så att du kan röra leden. Går den att röra mjukt och fint? Inte? Byt leden. Går det bra? Då har du andra problem.*
Va på prao på ett ställe, förra året där vi bara spruta på lite fett på knuten sen funka de 10-20 mil sen ble de liadant igen
av Maestro
Det går trögt mest hela tiden, vare sig man kör sakta(parkerar) eller svänger i en korsning i 30-40km/h.

Kanske är det så att man blivit lite klenare med åren... :roll:

Qi laddning är dumheter och bara en gimmick e[…]

motorinställning

Har hittat felet det var kugghjulet till vevaxeln […]

Lambdalampan lyser

Ta du och kasta den där eftermarknads lambda[…]

Är det sedan eller kombi du har? Jag och ett[…]