Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Tjena är det nån av er som köpt sig en original termostat från volvo på sista tiden?.
Det jag undrar är vilken tillverkare som termostaten har förr var det wahler om jag minns rätt. De har jag bra erfarenhet av
över 30 år. Anledningen till att jag frågar här är att volvo inte vet vad det är i kartongen längre :-( . Och som vanligt har de inget hemma. De andra säljer inte det märket heller nuförtiden. Men de finns på nätet men jag tänkte att jag bara vill gå in o handla som förr. Den här gången. Tänkte byta i helgen.

Motor 144 hk 10 v
B5252 fs
Troligen samma termostat till fler vitmotorer
Senast redigerad av 2 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Var o köpte mig en på volvo idag de verkar väldigt snabba på och få hem iaf :-D . Och den var tydligen fortfarande tillverkad av whaler och ska börja öppna vid 90 grader.
Det står whaler på den samt volvo instämplat i plåten och att den är tillverkad i tyskland :nerd: .
Senast redigerad av 1 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gånger.
av Knatch
köp en på biltema, det är skitsamma vilken termostat du monterar i en sån vanlig lågeffekts bil.
Det viktigaste är självklart att packningen håller tätt
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
Nej mina erfarenheter av BT termostater är inte bra, Ibland har de inte öppnat som de ska Eller varigt öppnade hela tiden.
En del har funkat så jodå har testat dem med o tröttnat. Det här är min åsikt bara alla har sin egen. Jag vill inte fixa någon mer
Biltema tråd :-) Hare bra.

Det var ju en basal frågeställning, h&a[…]

Nästa elbil från Volvo?

Neej..jag äger S80 V8 MY2008 och V90CC T5 MY2[…]

Jag förstår inte...att köpa V90CC […]

Visa din semesterbil(d)

På grund av bl.a kamrems haveriet på […]