Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dannes850
Har ett fel på min abs som jag inte blir klok på. Det börja att abs lampan tänds med jämna mellanrum. Körde ett test för att få fram felkoder, fick fram felkoden på höger givare fram. Då bytte jag den givaren. Nolla felkoden och starta. Lampan lös då konstant. Körde felkoder igen fick då fram felkod 4-4-4 vilket jag har förstått är felkod för styrenhetn till ABS en. Nu till min fråga: Går det att nolla styrenheten på något vis eller är det bara att byta den? Ska även tilllägga att jag fick också felkoder på att ingen givare fungera.

Mvh Danne :roll:
Användarvisningsbild
av Sparkz
444 Strömmatning till ventilerna i hydraulaggregatet saknas.

Du ska inte byta styrenhet. kolla säkringarna först, det finns tre st. till ABS.
Användarvisningsbild
av Dannes850
Sparkz: tack så mycket för ditt snabba svar. Ska kolla upp det sen återkommer jag.

mvh Danne
:D
Användarvisningsbild
av Dannes850
Jaha då har man bytt säkringar och lampan lyser för fullt. Det slutar väl med att man får köpa en styrenhet ändå. Mvh Danne
Användarvisningsbild
av ketto
har du kollat felkoderna igen??
Användarvisningsbild
av Sparkz
Och framför allt; har du raderat dem?
Användarvisningsbild
av Dannes850
Ja nu har jag kollat felkoderna och dom är följande:4-1-3, 4-2-1, 4-2-2. 4-4-4, 3-1-1, 3-2-1, 3-2-2. 3-2-4, 1-2-1, 1-2-2. Nu till det som jag tycker är helt knasigt när jag skulle radera dessa så funka inte det. Jag gjorde som det står i haynes boken men de raderades inte. Jag tryckte in knappen igen efter att jag hade gått igenom alla felkoder. Men lampan bara slockna efter att jag hade hållt in knappen i 5 sek. Så nu börjar undra var problemet ligger egentligen????? :roll:

Mvh Danne
Användarvisningsbild
av Sparkz
Låter som du har kontaktproblem nånstans. Kolla kontaktstycket på styrenheten, och relät som sitter intill. Och kablar ner till ventilpaketet.
Användarvisningsbild
av Dannes850
Nu har jag kollat kontakterna och det var oxiderat på styrenheten. Gjorde rent och lade på lite kontaktfett. Provade att radera felkoderna, gick inte. Var på skroten och hämta en annan styrenhet, ja då försvann alla de felkoderna jag hade och jag fick fyra nya. De gick inte heller att radera. Så nu vet jag inte vad jag ska ta mig till.

Mvh Danne :evil:

Qi laddning är dumheter och bara en gimmick e[…]

motorinställning

Har hittat felet det var kugghjulet till vevaxeln […]

Lambdalampan lyser

Ta du och kasta den där eftermarknads lambda[…]

Är det sedan eller kombi du har? Jag och ett[…]