Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av turbo
hejsan. har en 850 turbo -94
nästan varje gång jag startar bilen och kommer upp till 30km/h hörs det ett konstigt ljud. det låter som ett skrapande ljud som om däcket går emot innerskärmen fast det kan det ju inte vara?!
Användarvisningsbild
av Sparkz
ABS'en gör en liten självtest bara, helt normalt!
av turbo
okej det var ju bra!
av 850
Hej! Jag har samma ljud på min 850 -95 men hur kan det komma sig att abs låter så högt :cry: Det låter precis som att det är något som skrapar i.Kul att höra om det ät någon som kan ge lite mer info om detta :P
av powerman
hehe de verkar som om de stämmer me abs:en..jag har samma ljud,o de kan stämma för de e ungefär när man lägger i tvåan..ett kort skrap ljud nästan som en värmeplåt som e loss..trodde de va nåt me kopplingen men har inte bekymrat mig så mycke,,de e ju en gammal bil 855 93:a
av Fairlight
Det är absolut krockskyddets låsning som släpper igång ute i motorrummet, dvs krockskyddet aktiveras. Det låter lite , men så ska det vara. Det aktiveras ca vid 30 km/h. Sedan inaktiveras det inte förrän moton stängs av

Fairlight
av Quaint
Mycket trevligt att folk vet massa saker som löser oro hos folk.
Har själv undrat över det ljudet :D
Tackar tackar
Användarvisningsbild
av ketto
Blev själv orolig i början oxå men läste att de va bara självtestet!
Bara att tuta och köra!
av Burken
man behöver inte vara kunnig.. bara läsa instruktionsboken,... de står faktiskt i den :lol: :wink:

Haha, nej. Han kanske tror motorn går s&ou[…]

Hur tar jag ut felkoder på en 96a?

Vanligaste felen är för lite gas, shimsa[…]

Volvo on call och GSM

Pratade med Volvo om det och de låter inte[…]