Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Daniel28
Har blivit av med 850 märket som sitter på baklucka på min 855. Nu e de satans jobbigt klister som sitter där har gnuggat å gnuggat utan att få bort nämnvärt mycket. Måste jag sno en skalpell från läkarmottagningen eller vad för att få bort detta klister som e kvar efter märket :roll:
Användarvisningsbild
av nattjobbarn
jag använde T-röd.
Användarvisningsbild
av G-kraft
nattjobbarn skrev:jag använde T-röd.
Aa t-röd är väldigt bra för sådant, emblem tejp, och vill du ha ett 850 märke eller 855 så skicka ett pm till mig så kan jag ordna ett sådant till dig...
av ziggeman
Lösningen som är smidigast är att skaffa "label cleaner" som man delvis kan skaffa hos biltema, har provat med t-röd samt det nya som man skall skaffa. T-röd gör så att man får matt lack fast det gör inte den andra saken, så för lackens skull använda label cleaner. nu får jag ta mitt straff och polera upp ena dörren av alla, samt att t-röd tar så långt tid att ta bort med, det gör inte den andra varianten, inte lika lång tid iaf. Tålamod måste man ha i båda försöken :) Lycka till!
av Spiff
Kemisk ren bensin finns på din favoritmatbutik.

Den torkar inte ut och är förmodligen det bästa att ta bort fetter och klister ifrån plast/metall/vad du vill.
Tex om du tejpat ihop kablar och kommer på efter 6 månader att nu var de inte så jäkla roliga längre när klistret smält ut överallt :)

Garanterat billigare än special produkter som är samma men kostar 10x mer...
Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]