Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av overhard
När jag låser upp bilen så förblir passagerardörren låst och man måste låsa upp den innifrån, men när jag låser bilen så låser den även den dörren.

Vad kan vara fel och vad behöver bytas ut? Kan inte så mycket om bilar så säg gärna vad delen kallas på typ Volvo eller bildelsbasen och vad den kan tänkas kosta. Är det svårt att byta? Har en Haynes bok...

Tack på förhand
av timebandit
Jag har samma problem fast på förardörren. Dock fungerar den ibland ganska ofta om det är låga temperaturer ute? Knepigt.

Ofta sitter problemet i låskistan/microbrytarn, så det blir till att byta ut hela låset gissar jag på.
Användarvisningsbild
av igelkottar
Börja med att ta bort insidan på dörren och smörja upp alla leder
Användarvisningsbild
av Carina
Min 93:a gör så med! Förardörren låser upp sig men inte dom andra. Hos mej verkar det hänga på nyckeln...bytte nyckel och nu går alla upp.... med "den rätta knycken" ...oavsett väder
När jag sedan öppnade min dörr låstes alla upp....eller efter en stund när jag kört...."tjoff" sa det då..... :-D

Volvo är en skum bil med många sidor..........
Användarvisningsbild
av apersson850
Hade motsvarande fel på min 945. Höger bakdörr låstes upp, men låstes inte igen av centrallåset. Medbringaren som motorn drar i visade sig vara en aning sned. Riktade den, så fungerade det perfekt igen.
Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]