Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av patrik77
Hej! Har nyligen införskaffat en Volvo 850 Sedan -93. Idag blev jag lite nyfiken och tänkte kolla om det fanns några lagrade felkoder hos bilen. Men när jag hittat och öppnat locket till diagnosenheten, visade det sig att kabeln som man ska kunna plugga i de olika uttagen på A- och B- modulerna saknades (avsliten / avklippt) :evil: !!! Vad göra? Kan man trots detta ta en liten kabelstump, hålla emot + plugga i något av uttagen och läsa ut ev felkoder. Eller är risken stor att man sabbar något?
av Edgarn
patrik77 skrev:Hej! Har nyligen införskaffat en Volvo 850 Sedan -93. Idag blev jag lite nyfiken och tänkte kolla om det fanns några lagrade felkoder hos bilen. Men när jag hittat och öppnat locket till diagnosenheten, visade det sig att kabeln som man ska kunna plugga i de olika uttagen på A- och B- modulerna saknades (avsliten / avklippt) :evil: !!! Vad göra? Kan man trots detta ta en liten kabelstump, hålla emot + plugga i något av uttagen och läsa ut ev felkoder. Eller är risken stor att man sabbar något?

OM DEN är av klippt kan du kanske se det??? isså fall bara att åka till skroten och ta en ny???
Mvh
Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]