Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Calle67
Hej

Har sedan en tid lidit av ett klapprande ljud från skuffen på min 855 95. har bytt alla tänkbara clips inklusive de som sitter mellan bakluckefodret och kollat alla fästen mellan plast och plåt i hela bakregionen. Har dessutom stoppat in lite mjuka vantar o.d på känsliga ställen. Men det ELÄNDIGA LJUDET fortsätter. Jag kommer att bli galen till slut, har verkligen kollat alla möjliga grejer utan att bli av med ljudet! :-( Ljudet låter som om plasten slår lite lätt mot plåten i karossen, ska det vara så svårt att identifiera var det kommer ifrån?

Snälla hjälp innan jag river ut hela inredningen eller köper ny Volvo...vilket jag inte vill göra för att jag nyss har bytt motor i min!

Anders
Användarvisningsbild
av ketto
antingen kommer de från baksätet, vid låsningen eller vid stötdämparfästet!
Användarvisningsbild
av nitraM
Kolla låsningen mellan luckan å golvet.
Jag hade ett jäckla gnekande i skuffen...å när sista klippset till bakluckeinredningen pajade så såg jag 2 bultar till låset som var lösa.......Jag drog åt dom ( torx)...men oj va tyst de gick sen..
av Calle67
Man tackar...ska kolla detta oxå

A
av Larzan
Nummerskylten som skallrar mot bakluckan?
av Malmis
måste oxå se om det är dom två bultarna på min 855 95:a för jag har samma oljud... skitjobbigt
av Calle67
Hej

har nu efter vidare undersökning upptäckt att det verkar vara torkarmotorn som sitter löst! Jag lät min fru köra en sväng och själv åkte jag i bakluckan en liten bit. När jag höll fast torkarmotorn(alltså bakre vindrutetorkare) så upphörde det F-bannade ljudet!

Ska nu kolla vad jag kan göra åt detta...Nån som har haft en lös torkarmotor nån gång?

Byte av bussningar, bultar, eller ?

A
Användarvisningsbild
av Carina
silvertejp :lol: ??
Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]