Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rikard79
Hej jag har en Volvo 850 2,5 10V års 94 som när man släpper upp kopplingen (kvittar villken växell bara man står still ) skakar ?
Jag har bytt det övre motor fästet pch tittat på det anndra som ser ok ut vad kan felet va då?
En jag prata med tyckte det kunde va nått med kopplingen vad tror ni ?
Användarvisningsbild
av Nexus
rikard79 skrev:Hej jag har en Volvo 850 2,5 10V års 94 som när man släpper upp kopplingen (kvittar villken växell bara man står still ) skakar ?
Jag har bytt det övre motor fästet pch tittat på det anndra som ser ok ut vad kan felet va då?
En jag prata med tyckte det kunde va nått med kopplingen vad tror ni ?
om jag har fattat rätt så menar du att det hugger då det närmar sig "drivläget" :?:
av rikard79
ja det stämmer.
Om man ska smyga iväg lixom e man snabb av kopplingen så rycker det nästan ingenting.
Mvh Rikard
av *pettson*
rikard79 skrev:ja det stämmer.
Om man ska smyga iväg lixom e man snabb av kopplingen så rycker det nästan ingenting.
Mvh Rikard
tja du har tre alternativ egentligen.. antingen är det olja som bränt nån gång på slitytan och därmed hugger det..
Du har en koppling som är mekaniskt slut. Fjädrarna som ska ta upp *huggen* är trötta och därmed så går allt över i lamellen..
Alternativ tre innefattar att du fått bytt svänghjul på volvo nångång under garantitiden. Då har du ett dubbelmasse svänghjul som idag är så trött att det separerat. Då får du samma fenomen som när en standardkopplings fjädrar är slut..
Alla tre kräver ett kopplingsbyte nr 3 kräver även byte av svänghjulet.

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]