Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av darkien
sitter ett relä med säkring på bakom vänster bakljus kolla så säkringen är hel där
av CurtG
darkien skrev:sitter ett relä med säkring på bakom vänster bakljus kolla så säkringen är hel där
På min S70 2000 får jag inte ut batterispänning på stift 54G, så jag undrar om det sitter en säkrig någonstans för detta även på min bil? Draget är monterat av Bilia vid första leverans. Inget framgår av intruktionsboken. Någon som vet?
Användarvisningsbild
av Nexus
54 g- blå kabel brukar normalt inte kopplas in. Vill du ha spänning där för tex ladda batteriet i husvagnen så får du dra en separat kabel.
Användarvisningsbild
av taxi
Glöm inte säkringen under huven också, jag brukar dra den på mina bilar för att slippa problem med kortis i kontakten.
av CurtG
Lucif3r skrev:Det är många som skippar direktspänning i 54g, dels för att 99% av alla släpdragare har noll behov av det, och dels för att det är en stark källa för elfel. Det är nog med problem med släpkontakter även utan 54g :roll:
Bra, tack då vet jag. Var närmast nyfiken då jag läst i en tråd att lägga 12v där för att öppna en bil med tomt batteri.
Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]